יו"ר דגל התורה על סערת ערוץ 14: "לא נאפשר דברים כאלה"

    יונתן שורק No Comments on יו"ר דגל התורה על סערת ערוץ 14: "לא נאפשר דברים כאלה"

    מו"לי כלי התקשורת בישראל, לצד חברי הכנסת בימין ובראשם החרדיים מתייצבים לצד מערכת ערוץ 14 שאת קולה מנסה ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד להשתיק בעתירה הטוענת כי הם מנסים להתערב בבחירות. יו"ר דגל התורה' משה גפני: "כשנגיע לשלטון בעזרת ה', לא נאפשר דברים כאלה"

    ערוץ 14 צילום: עכשיו 14
    20:31
    04.05.24
    אתר קול חי No Comments on לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם | חדשות השבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי התייצבות חברי הכנסת החרדים לצד מאבק ערוץ 14 אותו מנסים להשתיק אנשי סיעת 'יש עתיד' שנבחרו בקפידה בידי היו"ר, ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד – יו"ר 'דגל התורה', משה גפני מפרסם חיזוק מרענן ומפתיע בו הוא מותח ביקורת חריפה נגד לפיד שנקט צד בעבר, בעצמו כאיש תקשורת ובירך את אנשי הערוץ שמתייחסים בהגינות לציבור החרדי ולא מאפשרים גילויי דורסנות כלפיו כמו רבים מכלי התקשורת האחרים.

    video
    play-sharp-fill

    הדברים באים ברקע עתירה של ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד לוועדת הבחירות המרכזית באמצעות שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי ושרת האנרגיה, קארין אלהרר, בבקשה לראות בערוץ 14 כ"גוף פעיל אקטיבית בבחירות". ב׳יש עתיד׳ טענו כי בערוץ "פונים לציבור הרחב במטרה להשפיע עליהם לתמוך במפלגת הליכוד, ולהימנע מהצבעה למפלגת יש עתיד".

    בעתירה נאמר כי ערוץ 14, פועל בניגוד לדיני מימון מפלגות, ומבצע פעילות בחירות לטובת הליכוד. "מדובר באיום ממשי על עקרונות היסוד של הבחירות בישראל. כאשר כלי תקשורת נרתם בצורה מלאה לטובת מועמד ומפלגה, ללא איזונים, בניגוד לכל סטנדרט של סבירות, הגינות, ושכל ישר", כתבו.

    העתירה גרמה לתבהלה בקרב מו"לי גופי התקשורת הגדולים במדינת ישראל. הרי אם עולה טענה כלפי גוף תקשורת שרבים ממגישיו, לא כולם, מזוהים עם הימין בישראל – אותה טענה עשויה להפוך כבומרנג כלפי כלי תקשורת אחרים, בהם משדרים ומגישים עיתונאים המזוהים עם דעות שמאל. מרבים מהם ניכר כי הם אף אוחזים בדעות רדיקליות, נגד דת, מסורת ישראל וזהות בסיסית עם עמם וארצם.

    הקמפיין שהופץ ברשת נגד העתירה של לפיד

    מו"ל עיתון הארץ, עמוס שוקן, שמקדם באופן מוצהר עמדות שמאל מדיניות וגישה מזלזלת ופוגענית כלפי התורה ושומרי מצוותיה, לצד קמפיין מובהק נגד ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מיהר להגיע לאולפן 'עכשיו 14' כדי להביע את עמדתו נגד העתירה והניסיון לסתימת פיות באשר לסגירת כלי תקשורת: "העמדה שלי ושל עיתון הארץ די עקבית בסוגיה הזאת. זה תמיד לא נכון לסגור כלי תקשורת". הוא תקף את המהלך של לפיד: "זה לא רצוי, לא הייתי פועל נגד ערוץ 14".

    גם מו"ל עיתון 'גלובס', אלונה בר און כתבה את דעתה הנחרצת בעניין: "במדינה דמוקרטית לא מאיימים על ערוץ תקשורת – שלא עובר על שום חוק – בסגירה או בסנקציות". בר און הדגישה את האבסורדיות שבעתירה: "אם זה יקרה הפעם לערוץ 14 – זה יגיע מהר מאד לכולנו, לא משנה באיזה דעות נאחוז. דמוקרטיה וחופש ביטוי הם לכל הצדדים".

    מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהתראיין אמש ב'מהדורה המרכזית' בעניין, פנו לעיתון "הארץ" ביום ראשון בטרם עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה כי יירשמו אצל מבקר המדינה כגוף פעיל בבחירות. בפרסום בעיתון בפנייה למנוייו במהלך חודש אוגוסט האחרון נעשה ניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות לכנסת ה- 25, במטרה למנוע מתנועת ה"ליכוד" והעומד בראשה, מר בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר, להקים ממשלה בכנסת ה-25" נכתב.

    המפלגה ציינה כי היא דורשת מעיתון השמאל להימנע מיצירת מאגר מידע אודות בוחרים, להימנע מפנייה לבוחרים בעלי עמדות פוליטיות מסוימות שמטרתה להשפיע עליהם להצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת, או להימנע מלהצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת, להימנע מתעמולה באמצעות מודעות פרסום, שמטרתה להשפיע על בוחרים להצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת או להימנע מלהצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת או מכל פעילות שמהווה תעמולת בחירות נגד העומד בראש מפלגת "הליכוד" בנימין נתניהו או יתר מפלגות גוש הימין".

    ואכן, ברקע חילופי הדברים והחשש בקרב מו"לי כלי התקשורת המובילים בישראל, עורך הדין אילן בומבך פנה בשם מפלגת הליכוד, בדרישה דחופה כי בתוכניות ערוץ חדשות 12 מופרות באורח סדיר כלל 7 לכללי הרשות השנייה, המחייב אתיקה ויושרה בסיסית בשידורי טלויזיה ורדיו. עורך הדין טען: "בנושא בעל משמעות ציבורית, ייתן בעל זיכיון בשידוריו ביטוי נאות ומאוזן לדעות השונות הרווחות בציבור ולא יעדיף דעה מסוימת על פני דעה אחרת". בומבך דרש מהם להירשם אצל מבקר המדינה "כגוף פעיל בבחירות שמטרתו ביצוע פעילות בחירות", וזאת במובן סעיף 10ג' לחוק מימון מפלגות".

    עוה"ד בומבך טען כי "קשת 12 מקיימת בחודשים אלה פעילות בחירות אינטנסיבית, לטובת גוש המרכז-שמאל ובמיוחד לטובת מפלגת "יש עתיד" ומר לפיד העומד בראשה. זאת נעשה באופנים שונים, חלקם מתוחכמים, אך הרושם העולה הוא מובהק וחד משמעי – זוהי פעילות בחירות לטובת ראש הממשלה הנוכחי ומפלגתו".

    לטענתם, נערך שלא כדין, ראיון חם ואוהד עם רעייתו של ראש הממשלה החליפי שעותר כנגד ראיונות אוהדים בכלי תקשורת אחרים. הראיון נערך עם צמד מגישים שלא הסתירו מעולם את עמדתם בשיח הפוליטי ותמיכתם בעמדות מרכז-שמאל, דומות לאלו בהן לפיד ממצב את עצמו.

    בתכניות הערוץ שודרו מערכונים סאטיריים בהם התבצעה השתלחות חסרת פרופורציה כלפי חברי כנסת מהימין, נקיטת קו מערכתי מובהק של מערכת תוכניות בעד גוש המרכז-שמאל, ובמיוחד בעד ראש הממשלה החליפי לפיד, השר בני גנץ, השר אביגדור ליברמן, וכן הבלטה של הצהרות לפיהן לא ישבו עם מר נתניהו בממשלה עתידית, טען בומבך.

    במכתב הודגשה גם הבדלי הגישות למרואיינים משני הצדדים. רואיינו השר ליברמן פעמיים בתוך חודשיים, ח"כ מתן כהנא וגב' הדר מוכתר שהתקבלו ברכות ביחס לאיש הליכוד, בועז ביסמוט. גם התארחו בערוץ, השרה יפעת שאשא ביטון שאף היא רואיינה פעמיים, ויו"ר מרצ זהבה גלאון, יועז הנדל וניצן הורוביץ. אך כשרואיין מועמד הליכוד דני דנון, היחס אליו היה קשה ובלתי אוהד באופן מובחן.

    ואכן, בקרב הציבור הימני והמסורתי שומר התורה והמצוות מלינים גם על הדהוד לא סימטרי של חלקים מאותם שידורים במדיות החברתיות של אותם כלי תקשורת, שנועדו על פי הטענה להשפיע על דעת הציבור שבועות אחדים לפני יום הבחירות משפיעה באופן משמעותי ומהווה לטענת רבים, ניסיון להנדסת תודעה.



    0 תגובות